دانستنی MBP

مراقب روغن‌های تقلبی بازار باشید

روغن‌های تقلبی

مراقب روغن‌های تقلبی بازار باشید سال گذشته قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای واردات لاستیک تصویب و باعث شد فعالان بازار از کمبود این محصولات در بهار امسال اظهار نگرانی کنند. مساله بیشتر به لاستیک خودروهای سنگین مربوط می‌شد که به‌دلیل تولید محدود در داخل، توان اشباع بازار را نداشت و باعث می‌شد خطر قاچاق لاستیک افزایش یابد. از سوی دیگر بازار روغن نیز در معرض محصولات تقلبی قرار گرفته است. در این زمینه گفت‌وگویی با عباس سماواتی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن و پنچرگیران تهران  داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

در سال گذشته فعالان لاستیک از قاچاق لاستیک ابراز نگرانی کرده بودند. آیا قاچاق لاستیک کماکان ادامه دارد؟
به دلیل کاهش تقاضا و رکود بازار هنوز با مساله کمبود لاستیک مواجه نشده‌ایم ولی مساله لاستیک قاچاق و لاستیک‌های درجه دو در بازار هنوز وجود دارد. این لاستیک‌های درجه دو را به عنوان لاستیک‌های درجه یک به مشتریان می‌فروشند. به همین دلیل مصرف‌کنندگان برای اینکه دچار این مشکل نشوند، بهتر است از فروشگاه‌های مجاز خرید خود را انجام دهند.

بازار روغن با کمبود مواجه شده است؟
خیر، کمبودی در این بازار وجود ندارد و هم محصولات داخلی و هم محصولات وارداتی در بازار به اندازه کافی موجود است، ولی در این بازار مساله روغن‌های تقلبی زیاد شده که می‌تواند برای مصرف‌کننده مشکل ایجاد کند. مراقب روغن‌های تقلبی بازار باشید روغن‌های تقلبی را در قوطی‌های خارجی و شاید تولید داخل پر می‌کنند و در بازار به فروش می‌رسانند.

مصرف‌کنندگان چطور می‌توانند از اصل بودن اطمینان حاصل کنند؟
خریداران می‌توانند از واحدهای پروانه‌دار روغن‌های خود را تهیه کنند و به هیچ عنوان روغن باز در ماشین خود نریزند. بهتر است مصرف‌کنندگان هنگام خرید فاکتور رسمی بگیرند و نوع روغن را در آن درج کنند که اگر مشکلی پیش آمد، بتوان پیگیری کرد.

مراقب روغن‌های تقلبی بازار باشید

چه برندهایی دارای روغن تقلبی هستند؟


الان ‌جز برندهای خارجی حتی تقلبی بعضی از برندهای داخلی هم در بازار پیدا شده است. قوطی‌های خالی را می‌برند و سر آن را بر می‌دارند که حدودا ۲ تا ۳ میل اندازه آن کوتاه‌تر می‌شود و آن را از روغن تقلبی پر می‌کنند و در آن را می‌بندند.

محتوای این روغن‌ها هم روغن‌سوخته‌هایی است که تصفیه می‌کنند و به خاطر اینکه ارزان‌تر تمام شود، بدون اینکه افزودنی‌های آن را اضافه کنند، داخل قوطی روغن می‌ریزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *