دانستنی MBP

چه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کنیم

باتری خودرو یکی از قطعات کلیدی آن است که در صورت خرابی، مشکلات زیادی برای راننده‌‌های ایجاد می‌کند. اطلاع از شرایط باتری و زمان تعویض آن یکی از موارد مهمی است که مالکان خودرو باید از آن‌ها اطلاع داشته باشند. در ادامه به بررسی این مساله خواهیم پرداخت که چه زمانی باید نسبت به تعویض باتری خودرو مبادرت کرد.

باتری خودرو در صورت نو بودن می‌تواند خروجی شدت جریانی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ آمپر را تولید کند. زمانی که این مقدار آمپر به استارتر موتور خودرو وارد می‌شود می‌تواند میل لنگ خودرو را به راحتی چرخانده و پیشرانه را به سرعت روشن کند؛ حتی زمانی که دمای هوای بیرون بسیار پایین باشد. زمانی که عمر باتری بالاتر می‌رود دیگر توانایی روزهای نخست را در فراهم کردن آمپر کافی ندارد و همین مساله باعث می‌شود که دیگر استارتر پیشرانه توانایی چرخاندن سریع میل لنگ را نداشته باشد و مخصوصا اگر دمای هوا پایین باشد ممکن است دیگر امکان روشن کردن پیشرانه‌ی خودرو را نداشته باشد. بسیاری از رانندگان ممکن است با خودرویی که مدت طولانی خاموش بوده و سپس توانایی روشن شدن را ندارد، مواجه شده باشند. چنین مخمصه‌ای به هیچ وجه جز شرایطی نیست که کسی دوست داشته باشد در آن گرفتار شود.

حال سوال اساسی این است که آیا باید باتری خود را قبل این که به چنین مرحله ای برسد تعویض کنیم؟ یکی از مراکز سرویس تخصصی خودرو که فروش محصولات ب‌ام‌و، هیوندای، کادیلاک، مینی و ولوو را بر عهده دارد در این باره می‌گوید که باتری‌های اتومبیل به طور معمول و در شرایط عادی تا چهار الی پنج سال یا حتی کمتر، عمر می‌کنند. اگر باتری خودروی شما عمری به این میزان دارد بهتر است قبل از اینکه برایتان دردسر درست کند به فکر تعویض آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *